do roku 2023
Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu
Statut gminy michałowice
Statut przyjęty uchwałą Nr XLII/365/2006 Rady Gminy Michałowice z dnia 17 lipca 2006 r. z późn. zm. W 2018 r. ogłoszono treść jednolitą statutu. W 2024 r. Rada Gminy dokonała zmian w treści Statutu Gminy Michałowice uchwałą Nr LXIV/674/2024 z dnia 26 marca 2024 r.
regulamin organizacyjny urzędu Gminy
W 2024 r. nadano nowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Zarządzeniem Nr 252/2024 z dnia 17 października 2024 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Gminy Michałowice. Tym samym moc straciło Zarządzenie Nr 144/2024 Wójta Gminy Michałowice z dnia 28 maja 2024 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Gminy Michałowice.
regulamin pracy urzędu Gminy
Regulamin Pracy Urzędu Gminy Michałowice został ustalony zarządzeniem Nr 171/2023 z dnia 19 czerwca 2023 r. W 2024 r. dokonano zmiany w Regulaminie Zarządzeniem Nr 166/2024 z dnia 14 czerwca 2024 r. W Urzędzie obowiązuje także Regulamin pracy zdalnej przyjęty zarządzeniem Nr 125/2023 z dnia 25 kwietnia 2023 r. W 2024 r. dokonano zmiany w Regulaminie pracy zdalnej Zarządzeniem Nr 53/2024 z dnia 20 lutego 2024 r.
zatrudnienie w urzędzie gminy Michałowice w 2024 r.
Zatrudnienie w Urzędzie Gminy Michałowice, według stanu na 31.12.2024 r., wynosiło 105 pracowników, w tym 95 pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy.
urząd w liczbach
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2024 r.
dokumentów, wysłanych z Urzędu w 2024 r.
zawartych umów w 2024 r.
w tym:
dokumentów dostarczonych do Urzędu elektronicznie (e-Puap i e-mail)
w tym:
dokumentów wysłanych z Urzędu elektronicznie (maile z EZD i e-Puap)
Ponadto, w Urzędzie Gminy Michałowice w 2024 r. wydano 9.492 decyzji, największy udział w tej liczbie miał Referat Podatków, Opłat Lokalnych i Windykacji (8.740). Działalność tej komórki organizacyjnej opierała się w dużej mierze na prowadzeniu spraw dotyczących między innymi: zmiany podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego (8.707), oraz akcyzy (33). Poza tym wydano też 424 postanowienia, 68 zaświadczeń oraz podpisano 16 umów/zleceń. Ponadto, wystawiono faktury za wodę i ścieki (20.073), faktury za dzierżawę (412), deklaracje dotyczące podatków (433), deklaracje dotyczące odpadów (1060), wezwania dotyczące podatków (723), wezwania do zapłaty (760), upomnienia (3600), wnioski do sądu (38) oraz tytuły wykonawcze (449).
Drugim co do liczby wydanych decyzji był Referat Gospodarki Komunalnej (527). W wydziale tym sporządzono także 9 postanowień i 117 umów.
Kolejnym co do liczby wydanych decyzji był Referat Ochrony Środowiska (126), który wygenerował też 10 postanowień, 13 zaświadczeń, 7 upoważnień, oraz 126 umów/zleceń.
Referat Urbanistyki i Planowania Przestrzennego wydał 85 decyzji, 42 postanowienia, 328 wypisów i wyrysów z planów miejscowych oraz 438 zaświadczeń.
Sołectwo Nowa Wieś
Sołtys: Elżbieta Biczyk
Sołectwo Pęcice Małe
Sołtys: Zdzisław Krupa
Sołectwo Suchy Las
Sołtys: Edward Chruściak
Sołectwo Komorów
Sołtys: Artur Kostera
Sołectwo Pęcice
Sołtys: Waldemar Widlicki
Osiedle Komorów
Przewodniczący Zarządu: Michał Jeżewski
Osiedle Michałowice
Przewodnicząca Zarządu: Agnieszka Lenard
Osiedle Granica
Przewodniczący Zarządu: Paweł Łąpieś
Sołectwo Opacz-Kolonia
Sołtys: Monika Kokorzycka
Sołectwo Reguły
Sołtys: Marzena Szczęsna
Sołectwo Sokołów
Sołtys: Anna Lewandowska
Sołectwo Opacz Mała
Sołtys: Małgorzata Gąsiorowska
Sołectwo Michałowice
Sołtys: Jarosław Mroczek
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. M. Dąbrowskiej
Komorów ul. Aleja Marii Dąbrowskiej 12/20
Dyrektor: Edyta Pająk
gminna biblioteka publiczna im. zbigniewa herberta
Michałowice ul. Raszyńska 34
Dyrektor: Ewa Kisiel
gminna biblioteka publiczna im. marii dąbrowskiej w komorowie
Komorów ul. Kraszewskiego 3
Dyrektor: inż. Katarzyna Walichnowska
CENTRUM OPIEKUŃCZO-MIESZKALNE REGUŁY
Reguły ul. Kuchy 12
Kierownik: Dominika Kaczmarczyk